ER IS HULP IN MOEILIJKE TIJDEN

DE
HULPDESK

Iedere dag kunt u terecht bij De Hulpdesk. U kunt hier hulp krijgen op het gebied van:

  • Toeslagen aanvragen
  • Kwijtscheldingen
  • Aangiftes
  • Hulp bij IND zaken
  • Problemen bij uitkeringen
  • Schulden 
  • Financiële ondersteuning voor uw kinderen bij schulden
  •  en overige financieel gerealateerd zaken waar u tegenaan loopt.

Onze hulp is kosteloos en bedoeld om u verder te helpen naar de juiste oplossing. 

WAT DOEN WE?

Wat heb je nu direct nodig? Wat heeft de hoogste prioriteit? Dat regelen we eerst!

Wij hebben geen wachtlijst en onze hulp is kosteloos.

Een dag bij DE HULPDESK

Om 13.30 uur arriveert mevrouw Jansen, een sjiek geklede dame van 76 jaar, bij de receptie. Ze woont al 30 jaar in een prachtige woning aan de singel in Charlois. Aarzelend geeft ze me een hand bij het ontmoeten en begeleiden naar de huiskamer…

MEER LEZEN

Het Verrassingspakket

Ontdek de slimme manier om boodschappen te doen in onze wijk! Elke week bieden we unieke verrassingspakketten aan, gevuld met verse en voedzame producten tegen een klein bedrag. Perfect voor gezinnen die slim willen besparen én bijdragen aan een duurzamere buurt.

MEER LEZEN

Casa C in Actie

Dit initiatief richt zich op het opknappen van woningen, achterstallig onderhoud en verbouwwerkzaamheden. Financiering wordt verkregen via fondsen, giften en/of crowdfunding. 

MEER LEZEN

Waarom is Casa C Anders?

Casa C is een sociaal-maatschappelijke organisatie waarbij behoefte en hulpvraag vanuit de wijk de leidraad zijn.

We zetten laagdrempelige activiteiten op om zo buurtbewoners te leren kennen, te ontmoeten en de hulp te bieden waar nodig. We hebben een open houding en altijd de nieuwsgierigheidsknop aan staan. Deze manier van werken, werkt voor ons heel goed in het kader van echt contact maken. We zijn inmiddels 12 jaar actief in het gebied Charlois en bereiken verschillende doelgroepen en wijkbewoners uit de sociaal zwakke wijken. Onze motivatie is, het zien van potentie bij de wijkbewoners. Met vaak een steuntje in de rug, bewandelen ze wel het juiste ‘spoor’ van succes. Door maatwerk oplossingen ben je vaak sneller bij een goed resultaat.

Onze kracht, één loket, één aanspreekpunt, direct hulp, maatwerk oplossingen.

SPOOR methodiek

De SPOOR methodiek van De Hulpdesk is gebaseerd op het Boston model, waarbij de focus ligt op het direct verschaffen van noodzakelijke hulp of middelen om te voorkomen dat de situatie verslechtert. Ook hebben we onderdelen zoals mobility mentoring van The Bridge to Suffiency erin verwerkt. Beide modellen zijn effectief gebleken in het bieden van snelle en efficiënte ondersteuning aan mensen in nood.

De SPOOR Methodiek kan worden toegepast door hulpverleners die werken met gezinnen in armoede. Door deze methodiek te volgen, kunnen hulpverleners een holistische en effectieve aanpak bieden die niet alleen directe ondersteuning biedt, maar ook werkt aan duurzame oplossingen en structurele veranderingen. Deze methodiek helpt bij het creëren van een ondersteunend netwerk, het bieden van op maat gemaakte oplossingen, en het bevorderen van economische zelfredzaamheid, wat uiteindelijk leidt tot een significante vermindering van armoede en een verbetering van de levenskwaliteit van de meest kwetsbare inwoners.

spoormethodiek